Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 50 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Alternativní pohony automobilů
Filip, Vojtěch ; Kučera, Pavel (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Náplní této bakalářské práce je analýza aktuálně používaných alternativních pohonů automobilů, jejich srovnání se současnými zážehovými a vznětovými spalovacími motory. Seznámení s technickým řešením jednotlivých pohonů a jejich kategorizace do několika základních skupin, podle charakteristických klíčových rysů. Dále obsahuje bližší seznámení s nejdůležitějšími komponenty automobilů, vyžívajících tyto alternativní pohony a současně jejich přednostmi ale také nedostatky, které nyní brzdí rozšíření těchto pohonů, z hlediska ekonomického i technického.
Design zemědělského traktoru
Horáček, Radim ; Zdařil, Zdeněk (oponent) ; Křenek, Ladislav (vedoucí práce)
Předmětem této diplomové práce je design zemědělského traktoru zaměřený na inovativní přístup k návrhu s technickými, estetickými, ergonomickými a ekologic- kými požadavky. Cílem designu je navržení svébytného a tvarově charakteristického stroje nesvázaného konvenčním řešením. Na traktor je pohlíženo z pohledu vztahu farma–zemědělský stroj, alternativního přístupu k pohonu a šetrnosti jeho provozu ke svému okolí.
Design městského elektrobusu
Kučera, Tomáš ; Surman, Martin (oponent) ; Křenek, Ladislav (vedoucí práce)
-Návrh konceptu elektrického autobusu za pomocí analýz pro zjištění momentálních trendů v hromadné dopravě. -Integrace elektronických zrcátek pro zvýšení bezpečnosti, využití čistě elektrických komponent bez emisí, použítí lidar senzoru zabudované ve světlech, čištění vzduchu -Návrh designu elektrobusu po stránce designu, technologie výroby a ergonomie, výroba fyzického modelu a plakátů. -Práce přináší vhled do současných trendů v hromadné dopravě, a nabízí řešení integrací do designu.
Tvarová studie traktoru
Foret, Martin ; Dubjak, Petr (oponent) ; Zdařil, Zdeněk (vedoucí práce)
Téma: Futuristický traktor Ve své práci jsem se zaměřil na návrh těžkého orebního traktoru budoucnosti v rozmezí 15-20 let. Hlavním záměrem bylo přinést řešení, které by se zaobíralo problematikou přizpůsobení různým pracovním podmínkám, ve kterých se traktor pohybuje. Adaptivnost byla tedy mým hlavním cílem. Konkrétně jsem se zaměřil na vyvážení celého traktoru s ohledem na řidiče (kabina by v ideálním případě měla být uprostřed mezi koly a co nejníže, aby se snížily výkyvy kabiny, které jsou pro řidiče velmi nepříjemné a projevují se negativně i na jízdních vlastnostech celého traktoru). Tato poloha je ideální pro jízdu, ovšem ne pro práci na malém prostoru a manipulaci s předním či zadním agregátem, kdy jsou požadavky na co nejlepší viditelnost z kabiny traktoru. Již v mých skicách je patrná hlavní idea, kdy se traktor chová jako "kompaktní těleso", které mění svoji délku a polohu kabiny dle aktuální potřeby. V případě delší jízdy, např. kdy za sebou táhne zadní stroj na poli, se podvozek prodlouží a kabina sjede do nejnižší polohy, čímž vznikne pomyslný trojúhelník (mezi kabinou a koly), kdy spodní základna trojúhelníku je nejdelší a tím pádem i těžiště je co nejníže. Naopak pro manipulaci s traktorem na malém prostoru se podvozek "stáhne"- co nejmenší poloměr otáčení, a zároveň může kabina vyjet a řidič tak vidí lépe pod jednotlivá kola, i na přední agregát. Co se týče pohonu, tak podle aktuálních tendencí převládá názor, že bude v budoucnu nejefektivnější diesel- elektrický pohon. Oproti stávajícím motorům bude menší dieslový motor běžet v ideálních otáčkách a dodávat energii pro alternátor, který ji přemění na el. energii pro elektromotory, které budou v každém kole. To má výhodu např. nezávislé trakce každého kola, lepší akceleraci, atd. Stejně jako v době minulé, současné i budoucí, i můj návrh se musel vypořádat s faktem, že vždy tu bude motor, jeho chlazení, a různé další prvky, které mají určité rozměry a ty není možné příliš měnit. S tímto faktem jsem již od začátku pracoval a hledal řešení, které by bylo v souladu s mým záměrem. Nakonec jsem zvolil princip, kdy se kabina vysouvá pomocí hydrauliky pod úhlem cca 45‘ směrem dopředu a změna délky rozvodu kol se děje díky pohybu zadních kol v kolejnicích podvozku. Po vizuální stránce, která je velmi úzce spjata s funkčními aspekty, jde o čisté a snadno čitelné tvarosloví. Celým traktorem probíhá výrazná linie, která se vine od předního chladiče, obtahuje kabinu, aby se za ní vytáhla nad alternátor. Cílem bylo docílit kompaktního a dynamického tvaru kapoty. Přední světla jsou navržena tak, aby jejich velikost a umístění vyhovovala při jízdě na veřejných komunikacích, ale zároveň, aby byla naddimenzována pro potřebu většího osvitu během práce na poli. K tomu pomáhají i světla ve střeše kabiny a blatnících, které umožňují i správný odhad velikosti a obrysu celého traktoru pro protijedoucí automobily. Ze stejného důvodu vystupují z tvaru blatníků i blinkry, které je tak možné vidět ze všech uhlů. Nádrže jsou uchyceny pod kabinou na bocích podvozku o celkovém obsahu 280 l. Kabina má rám trojúhelníkového profilu, který koresponduje s již zmíněnou výraznou linií na kapotě a světlomety na blatnících. Je navržena tak, aby bylo možné nejen pohodlné nastupování řidiče ale i dostatečný a dosud podceňovaný prostor pro protáhnutí nohou řidiče během dlouhých jízd.
Alternativní pohon automobilů
Novosád, Jan ; Kloss, Ondřej (oponent) ; Kaplan, Zdeněk (vedoucí práce)
V této práci je zpracován přehled perspektivních alternativních pohonů silničních vozidel. U jednotlivých pohonů jsou uvedeny a okomentovány jejich základní charakteristiky, výhody a nevýhody a problémy spojené s jejich využitím ve vozidlech. Práce je zaměřena na plynové motory, elektromobily, hybridní pohony a vodík, tedy na nejpravděpodobnější pohony budoucnosti.
Alternativní pohon zdvihového mechanismu nízkozdvižného vozíku
Korčián, Michal ; Wilda, Libor (oponent) ; Škopán, Miroslav (vedoucí práce)
Tato diplomová práce pojednává o konstrukčním řešení náhrady stávajícího hydraulického pohonu zdvihu pro nízkozdvižné vozíky za zcela elektrický. Cílem je navrhnout nejoptimálnější náhradu vzhledem k zachování stávajících vlastnosti. Aby bylo možné používat tento vozík i v odvětvích přepravy, kde je kladen důraz na zvýšenou ochranu zdraví před případnými úniky provozních kapalin.
Alternativní pohony
Přikryl, Karel ; Kloss, Ondřej (oponent) ; Kaplan, Zdeněk (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce popisuje jednotlivé typy alternativních pohonů s ohledem na životní prostředí a obnovitelné zdroje energie. Dále popisuje jejich funkčnost a nedostatky. Konkrétně se věnuje popisu elektrických vozidel.
Palivové články v osobní dopravě
Říha, Stanislav ; Blaťák, Ondřej (oponent) ; Zháňal, Lubor (vedoucí práce)
Práce je zaměřena na historický vývoj palivového článku, celkový rozbor palivového článku, popsání jednotlivých typů článků a shrnutí výhod a nevýhod, se kterými se palivové články potýkají. V další části práce jsou uvedeny důvody pro nutnost zavádění alternativních paliv, stručný rozbor trhu s automobily a možný odhad budoucnosti palivových článků v osobní dopravě. Konec práce je věnován automobilům s palivovými články řazené dle jednotlivých automobilek.
Snižování emisí spalovacích motorů, filtry pevných částic
Bojanovský, Jiří ; Kučera, Pavel (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Moje bakalářská práce se zabývá snižováním emisí výfukových plynů a filtry pevných částic. Tato problematika je velmi často diskutována a také právně upravována, zejména ze strany Evropské unie. V práci jsou obsaženy přímé i nepřímé dopady několika opatření a kritický pohled na ně. Část věnovaná filtrům pevných částic zahrnuje jejich funkci, přínos a zejména problémy, ke kterým dochází při reálném provozu.
Hybridní pohon automobilů
Tvrdý, Josef ; Kloss, Ondřej (oponent) ; Kaplan, Zdeněk (vedoucí práce)
Obsahem této bakalářské práce je přehled možných hybridních pohonů automobilů a jejich praktické využití. Je zaměřena na hlavní výhody a nevýhody hybridního pohonu a zabývá se dopadem takto vybavených automobilů na životní prostředí, především na produkci skleníkových plynů. Také uvádí pohled na hybridy z finančního hlediska.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 50 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.